Friday, July 23, 2010

Studio Animasi Pixar di Pusat Sains Singapura

Illusi Optikal membuat kepala
saya kelihatan terpancung

Bapa saya beraksi seperti Buzz Lightyear
dari filem animasi Toy Story!

26 Jun 2010

Saya sudah pulang dari Australia tetapi saya masih pergi ke sebuah tempat yang seronok di Singapura. Tempat itu adalah pameran Studio Animasi Pixar yang diadakan di Pusat Sains Singapura. Saya sekeluarga pergi ke sana sempena hari jadi ibu saya. Saya ingin sekali melihat pameran Studio Animasi Pixar dan menyaksikan gerhana bulan yang akan berlaku pada hari itu. Tempat pertama yang kami pergi adalah pameran Studio Animasi Pixar. Ada banyak watak-watak kartun yang dipamerkan. Ada watak-watak seperti Woody dari Toy Story, Mike Wazowski dari Monster's Inc. dan Russell dari Up. Ada juga watak-watak kartun lain daripada filem seperti Cars.

Selepas melihat pameran Studio Animasi Pixar, kami masuk ke dalam Pusat Sains Singapura. Pada pendapat saya, Pusat Sains Singapura lebih seronok daripada pameran Studio Animasi Pixar. Bahagian pertama yang kami masuki adalah bahagian ilusi. Bahagian ini membuat saya terkejut. Bahagian kedua yang kami pergi adalah bahagian laut. Bahagian ini sungguh cantik kerana setiap tangki ikan telah dihias dengan cantik. Bahagian ketiga saya pergi ialah bahagian bunyi. Bahagian ini tidak ada banyak barang yang menarik.

Akhirnya, kami pergi ke kawasan untuk melihat gerhana bulan. Gerhana bulan itu bermula pada pukul tujuh malam. Oleh kerana sudah agak lewat, kami pulang tanpa menyaksikan gerhana bulan melalui teropong yang disediakan. Walaupun saya tidak dapat melihat gerhana bulan, saya berpuas hati kerana masih dapat menyaksikan pameran Studio Animasi Pixar dan Pusat Sains Singapura.

No comments:

Post a Comment