Friday, July 23, 2010

Majlis Kenduri Menyambut Ramadan

Majlis kenduri di rumah makcik saya.


17 Julai 2010

Hari ini saya pergi ke rumah mak cik saya untuk kenduri sebelum Hari Raya Puasa. Kami pergi ke rumah mak cik saya pada pukul lima. Ibu saya berkata kenduri ini diadakan untuk menyambut bulan Ramadan. Apabila tiba di sana, saya gembira kerana semua saudara-mara saya datang juga. Sepupu saya cakap sesuatu yang membuat saya terperanjat. Dia memberitahu saya ada seekor kelawar di tangga. Saya hairan melihat kelawar itu sebab saya fikirkan kelawar hanya terbang di dalm hutan dan bukan di flat HDB.

Saya bermain permainan PSP sepupu saya sebelum membaca doa. Selepas itu, saya makan sambil menonton televisyen. Makcik saya menyediakan lauk pauk tradisional Melayu seperti daging rendang, acar dan kuah dalca. Walaupun lazat, saya lebih gemar memakan burger kerana ianya enak dan ringkas. Saya main permainan PSP sepupu saya sekali lagi selepas makan.

Selepas bermain, saya menolong ibu saya di dapur. Saya menolong ibu membungkus nasi berkat untuk dibawa pulang. Saya bermain dengan sepupu saya yang lain sesudah membantu ibu saya. Saya sekeluarga pulang ke rumah pada pukul lapan malam. Saya berasa sedih apabila mesti pulang kerana belum puas bermain bersama sepupu saya. Walaupun saya berasa sedih kerana mesti pulang, saya masih gembira kerana dapat ke rumah mak cik saya.

No comments:

Post a Comment