Tuesday, July 27, 2010

Hari Keharmonian Kaum

21 Julai 2010

Hari ini Hari Kehamonian Kaum. Ada banyak gerai yang menjual makanan berbilang kaum di kantin sekolah saya. Semua gerai itu dibuat oleh cikgu-cikgu di sekolah saya. Ada juga permainan tradisional yang dijual. Setiap murid telah dapat dua kupon untuk membeli dua jenis makanan dari dua gerai di situ. Ada sebanyak tujuh gerai kesemuanya sekali. Setiap darjah ada masa tertentu yang diberikan untuk pergi ke kantin. Beberapa orang cikgu juga memakai baju tradisional untuk hari ini. Baju tradisional yang paling saya suka dipakai oleh cikgu muzik saya. Saya menyukainya kerana ada seekor naga di depan bajunya. Yang menggembirakan saya adalah waktu rehat para murid tidak dipotong dan para murid tidak perlu memakai baju tradisional. Waktu pulang juga tidak lambat. Saya gembira apabila cikgu saya memberitahu demikian. Saya tidak membeli apa-apa dari gerai-gerai itu. Saya gembira tinggal di Singapura yang penduduknya berbilang kaum.

No comments:

Post a Comment