Wednesday, July 14, 2010

Paradise Country @ Gold Coast, Australia







10 Jun 2010

Hari ini saya pergi ke Paradise Country dan Harbour Town. Saya dan keluarga saya bangun pada pukul enam pagi kerana hari ini bas kami akan tiba pada pukul tujuh pagi. Selepas mandi, kami pergi bersarapan di restoran hotel itu lagi. Selepas kami makan, kami pergi ke lobi dan menaiki bas.

Di dalam bas, ibu memberitahu saya bahawa Paradise Country terletak di sebelah Movieworld sahaja. Apabila sampai di Paradise Country, bau binatang ternakan seperti kambing dan kuda, sungguh kuat. Apabila tiba di sana, pelancong lain yang naik bas bersama kami kelihatan seperti hendak muntah. Saya sendiri berasa seperti hendak muntah.

Kami menaiki trem kerana pintu masuk ke Paradise Country agak jauh. Apabila sampai di pintu masuk tempat itu, bau binatang dua kali lebih kuat daripada bau yang terdapat di perhentian bas tadi. Nasib baik saya sudah biasa dengan bau itu!

Sebelum kami masuk, kami mesti menunjukkan tiket. Selepas kami menunjukkan tiket kami, saya mengambil peta. Binatang pertama yang kami nampak ialah anak kambing. Selepas itu, kami menonton persembahan yang menunjukkan cara membuat Billy Tea dan Bread Damper. Selepas itu, kami pergi ke persembahan yang lain seperti pertunjukan cara membuang boomerang dan persembahan cara mencukur bulu kambing.

Sebelum bas kami datang untuk pergi ke Harbour Town, kami makan dahulu. Selepas itu, kami menaiki bas untuk pergi ke Harbour Town. Perjalanan mengambil masa 30 minit untuk tiba ke Harbour Town dari Paradise Country. Apabila sampai ke Harbour Town, jam sudah menunjukkan pukul empat petang. Di Harbour Town, kami membeli-belah. Ibu saya sangat gembira ketika berada di Harbour Town kerana dia dapat membeli-belah. Dia telah membeli 5 pasang kasut baru! Saya tidak suka apabila ibu menyuruh saya mencuba baju yang hendak dibelikan untuk saya. Seperti bapa saya, saya juga tidak minat untuk membeli belah. Saya gembira apabila tiba masa untuk menaiki bas balik ke hotel. Walaupun saya tidak suka membeli-belah, saya gembira dapat melihat tempat-tempat yang baru.

No comments:

Post a Comment