Friday, July 30, 2010

Harijadi Datuk





25 Julai 2010

Saya telah pergi ke rumah datuk saya di Toa Payoh hari ini. Datuk saya menyambut harijadinya yang ketujuh puluh tahun. Pada sebelah paginya, ibu saya telah sibuk menyiapkan juadah untuk dibawa ke rumah datuk. Saya tidak menolong ibu tetapi saya tahu makanan yang disediakannya itu sedap. Apabila sampai di sana, saya bermain dengan sepupu lelaki saya yang bernama Amirul. Kita bermain bola di luar rumah. Bapa saya menyuruh saya masuk kerana kami berbuat bising. Selepas membaca doa selamat, saya pun makan. Nenek saya memasak tulang dan mi hun goreng. Saya tidak suka makan tulang. Saya makan roti dan kek. Semasa di sana, saya juga menonton televisyen bersama adik-adik saya. Saya tidak membeli apa-apa hadiah untuk datuk saya. Bapa saya telah memberi datuk saya wang. Apabila sudah pukul sepuluh malam, kami pun pulang ke rumah.

No comments:

Post a Comment